• Test panel 8.5 sep 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE-FP8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

MegaFluffy 19-10-2021

Fijne oordopjes met goede geluidskwaliteit.

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb de LG TONE-DFP8 mogen testen. Het product komt in een compact doosje, met daarin een case waarin de oortjes zitten, een oplaadkabel, extra dopjes en de handleiding. De case met daarin de UV nano technologie is verrassend compact, degelijk en tegelijkertijd het ‘oplaadstation’. Dit alles maakt het zeer praktisch en minder kans op missende onderdelen.

Het koppelen van de oortjes met je telefoon gaat heel simpel en bijna geheel automatisch via bluetooth. De LG Tone app wordt automatisch geïnstalleerd en vanuit hier zijn er verschillende instellingen eenvoudig te bedienen. Ook staat hier aangegeven hoe de bediening werkt, want dat is in het begin even wennen aangezien er veel functies zijn met 1 knopje. Het opnieuw koppelen van de oortjes bij elk gebruik gaat de ene keer beter dan de andere keer, dit zou een verbeterpuntje zijn.
Het geluid is van goede kwaliteit, heel helder en beter dan mijn oude oortjes. De Active Noise Cancellation is een prettige functie. In het verkeer is het even wennen en misschien niet altijd gewenst maar bijvoorbeeld met grasmaaien een ideale bijkomstigheid.

De batterijduur is langer dan ik gewoon ben, ongeveer 8 uur. Het laden kan met usb kabel of draadloos, wat het laden een kleine moeite kost. In de case houdt de UV nano technologie de oordopjes vrij van bacteriën. Het is een mooie functie, echter is dit lastig te testen of er daadwerkelijk minder bacteriën opzitten na de UV behandeling.
Al met al praktische oordopjes met super geluid.

Pluspunten

• compacte case
  • geluid
  • accuduur
  • uv 'reiniging'

Minpunten

• koppelen gaat niet altijd vlekkeloos

Walaa 08-10-2021

Mooie design oordopjes met helder geluid

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik vind het product best tegenvallen voor die prijs. Ik maak veel gebruik van het openbaar vervoer en alle momenten dat ik naar buiten ga doe ik ze in. Er staat dat het het geluid van buitenuit helemaal uitsluit. Dit is alleen niet echt zo, ik hoor namelijk toch de geluiden om me heen. Het geluid is wel van goeie kwaliteit, zuiver en intens. Als ik de oordopjes gebruik om te bellen dan horen de bellen mij heel duidelijk ( in tegenstelling met de oordopjes die ik zelf in mijn bezit heb).

Gemakkelijk te gebruiken dmv een app die je op je telefoon kunt installeren. Zo zie je ook hoeveel batterij er nog is per oortje en ook het bakje heeft een aparte overzicht. Ik heb ze in deze testperiode 1 keer hoeven te laden. Dus echt een top batterijduur. Over de UV-Nano technologie ben ik niet echt te spreken, want ik zie toch oorsmeer in de oortjes blijven. Ik heb het product met kabel opgeladen. De ronde design vind ik geweldig.

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• Uv nano

m*********@h********** 30-09-2021

fijn product

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Deze oortjes zijn heel goed. capsule is mooi van vormgeving. de oortjes worden via een magneet op zijn plek getrokken. Je kan er ook voor kiezen om maar 1 oortje te gebruiken. De set is zeer compleet met oplaadkabel en meerdere maten dopjes om het op maat te maken.
Bij het dragen van de oortjes is het zeer fijn in je oor. Geluid is goed en geen overheersende hoge of lage tonen. Zeer helder geluid en geen ruis van buitenaf.

Pluspunten

• vorm
  • geluid
  • compleet
  • pasvorm

Minpunten

• geen

Jeffrey 28-09-2021

Geweldig product

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb de kans gehad om dit product te mogen testen.
De oortjes worden in een nette stevige doos geleverd
Tijdens het open maken was ik verast over de grote van de oplaadcase die is verassend klein.
Naar het installeren van de app op de telefoon heb ik de oortjes helemaal naar smaak ingesteld.
Je kunt in de app van alles instellen zoals de touch bediening
De manier van werking van de noisecancalling die verassend goed werkt zodra je het aanzet worden alle omgevingsgeluiden weg gefilterd.
En de bass is echt super heb ik zelden gehoord bij oortjes
Batterij van de oortjes is uitstekend ben nog niet zonder stroom komen te zitten.
Het uv licht is een leuke toevoeging om bacteriën te doden
Enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is veel ruis tijdens het fietsen
Verder echt een aanrader

Pluspunten

• Super bass

Minpunten

• Ruis tijdens fietsen

Susan 27-09-2021

Mooi vormgegeven

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Een mooi vormgegeven product. Mooie, stevige behuizing.
De oortjes hebben meerdere maten, dus je kunt uittesten welke maat het beste bij je past.

Het is fijn dat er ruisonderdrukking op zit. Dit werkt prima.
Het verbinden met bluetooth gaat niet altijd vlekkeloos. Zeker niet als je van apparaat wilt wisselen (van laptop naar telefoon bijvoorbeeld).

Het geluid is prima, duidelijk, helder.

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • ruisonderdrukking

Minpunten

• schakelt niet handig tussen apparaten

DannyS 26-09-2021

Super product

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Deze draadloze oortjes zijn ideaal. Ze passen perfect in je oren en het geluid is super mooi. De functie dat je het geluid in jouw omgeving kan afsluiten is erg fijn. Ook de kleine functies die op de oortjes te bedienen zijn, zijn erg gemakkelijk. Ik ben helemaal gek van deze oortjes! Ze gaan lang mee en zijn gemakkelijk bij je te dragen.
Pluspunten

Pluspunten

• Goede fit
  • Gaat lang mee
  • Klein doosje

Loes1221 26-09-2021

Oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Fijne oortjes, het geluid is prima, ik ben blij dat ik dit heb mogen testen

DJansen 22-09-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Deze draadloze oordopjes geven een goed geluid. Je kunt ze eenvoudig met je mobiele telefoon, laptop of andere device verbinden. Om ze aan je telefoon te koppelen, dien je de app te downloaden. Vanuit hier kun je geluidsinstellingen doen, ´vind mijn oordopjes´ gebruiken en hier vindt je ook de handleiding. Bij de eerste keer opstarten, viel het mij op dat op alle apparaten in de buurt de Bluetooth hadden, een pop-up kwam om te verbinden. Nadat de oortjes aan mijn telefoon waren gekoppeld, verscheen deze pop-up niet meer op andere apparaten.
Er zijn verschillende geluidsinstellingen, deze zijn vooringesteld, maar je kunt ook een eigen variant maken. De geluidskwaliteit is goed, de oortjes hebben een fijne, maar niet overdreven bass. De active noise cancellation werkt vooral binnen goed. Buiten hoor je omgevingsgeluiden nog wel enigszins, maar flink gedempt. De batterij van de oordopjes gaat lang mee, zowel het doosje als de oordopjes beschikken over een batterij. Het doosje geeft door middel van een kleurtje (rood, oranje, groen) aan hoe het staat met de batterij. De oordopjes kunnen ook in het doosje opladen.
Op het moment dat je de oordopjes in het doosje doet, gaat er een UV lampje aan. Deze zorgt ervoor dat bacteriën worden gedood. Je kunt aan het blauwe lampje zien dat het UV licht aan is.
De oortjes worden geleverd met veel verschillende dopjes, zodat ze goed in je oor passen. Ze zitten erg fijn, een stuk beter dan de meeste ‘goedkope’ oordopjes. Wanneer je de oordopjes in het doosje stopt na gebruik, schakelen deze automatisch uit.
Je kunt de oortjes bedienen door te tikken op de dopjes terwijl je ze in hebt. Zo kun je de muziek pauzeren, de muziek harder/zachter zetten, een volgend nummer kiezen of de noise cancelling bedienen.

Wij hebben deze draadloze oordopjes een aantal weken mogen testen en zijn erg tevreden. Wij hadden nog niet eerder draadloze oordopjes mogen gebruiken en zijn positief verrast!

• Applicatie

Minpunten

• Windruis

farid 22-09-2021

oortjes met de perfecte geluid en ANC

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik was op zoek naar goede headset. Als geluk, mocht ik de LG Tone Free DFP8 oortjes testen.

De oortjes zelf zien er goed uit. Het ergonomisch design zorgt ervoor dat de oortjes steeds op hun plaats blijven zitten. De case is rond en makkelijk mee te nemen. Gelukkig wordt er resere rubbertjes mee geleverd voor de juiste comfort.

het geluid uit de oortjes is prachtig. Via de app kan je de geluidinstellingen aanpassen. De active noise cancellation is een verademing en zorgt ervoor dat je je echt even kan afsluiten en in je eigen wereld kan genieten van je muziek / film.
De active noise cancellation zorgt er daadwerkelijk voor dat omgevingsgeluiden als het ware worden weggefilterd. Met een korte druk op het oortje sluit je je als het ware af voor je omgevingsgeluiden.
De dual mic clarity is een handige automatisch functie die ervoor zorgt dat ALLE omgevingsgeluiden ook worden geregistreerd. Dit zorgt ervoor dat je je oortjes gemakkelijk in je oor kan laten wanneer je toch even met je collega / gezinslid wil praten.
Telefoongesprekken op drukke plekken verlopen vlekkeloos met de fluistermodus. Het is voldoende om 1 oortje bij de mond te houden en te fluisteren. De gesprekspartner begreep me klaar en duidelijk.

Het verbinden verliep vlekkeloos, zowel met de smartphone als met de laptop. Dit bleek toch een verademing aangezien ik in het verleden met Bluetooth apparaten hier soms wat problemen mee had. Echter met deze LG Tone Free DFP8 oortjes totaal niet.
De batterijduur is een verademing tov andere oorjes die snel leeg raken. Het probleem van het kwijtraken van de oortjes behoort ook tot het verleden door de zoekfunctie in de app. Deze functie hebben de andere merken niet.

De UV-Nano Technologie lijkt me geen overbodige luxe in deze tijdperk van allerlei ziektes. Deze technologie zorgt er als het ware voor dat er bacteriën die zich op de oortjes bevinden worden gedood & vermindert de kans op een ontsteking van het gehoorkanaal.

Pluspunten

• geluid
  • ANC
  • Case
  • "zoek oortjes"functie in app

VaHa 21-09-2021

LG Tone Free DFP8 werken goed nu ik weer op kantoor werk

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Na al die maanden thuiswerken in alle rust, ben ik sinds een aantal maanden weer gedeeltelijk op kantoor aan het werken.
Ik wilde de LG Tone Free DFP8 oordopjes met name testen vanwege de active noisecancelling functie en de batterij levensduur.
Ik was aangenaam verast. De ruisreductie van mij oordopjes werkt heel goed en zo kan ik, ondanks dat ik onder mijn collega's ben, mij toch "terugtrekken" .
De batterij gaat lang er lang mee en het opladen is heel makkelijk en supersnel. 5 minuten opladen, geeft 1 uur luistertijd.
Nadat ik mijn oordopjes had uitgepakt, herkende mijn telefoon de oordopjes direct. Het koppelen is heel makkelijk en je krijgt gelijk de optie om door te klikken en in de app store de LG app, LGtonefree te downloaden. Hierin zijn alle instellingen te bedienen.
Zonder teveel overlast de telefoon aannemen is ook heel handig met de oordopjes. Met de whisper functie kan de persoon aan de andere kant van de lijn je toch duidelijk horen wanneer je wat zachter praat.
Al met al ben ik heel tevreden met mijn oordopjes en zal ik ze nog veel gebruiken.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Makkelijk te bedienen via app
  • Whisper functie
  • ergonomisch comfortabel

Minpunten

• Prijzig

Jopiewaal 21-09-2021

SUPER SOUND

SUPER SOUND

Geluidservaring:
Prachtig stereogeluid, muziek kan je naar eigen smaak aanpassen
Weergaloze filmbeleving met de 3d sound stage heb je gewoon een fantastische surround weergave
Gamen is ook een hele geluids belevenis

Active noise cancellation:
Heerlijk voor als je in de auto moet bellen, maakt echt groot verschil qua geluidshinder die je anders wél in de auto hebt

Fluistermodus:
Werkt perfect maar is voor mij niet van toegevoegde waarde

UVnano:
Super hygiënisch best wel fijn dat er zoveel bacteriën worden gedood, sta je eigenlijk niet bij stil

Gebruik:
Wat een verschil met die standaard oortjes aan een draadje die bij je telefoon zitten, deze zitten perfect passend en vallen er niet uit, even passen voor de juiste gel dopjes en klaar, je merkt na een poosje zelfs niet meer dat je ze draagt
En wat voor mij echt super is.... geen dicht klappende oren meer in tunnels tijdens het auto rijden
Batterijduur is geweldig lang en ze laden mega snel op

Pluspunten:
Zeer mooi design
Passen perfect
Levensecht geluid
Makkelijk te koppelen met telefoon

Minpunten:
Niet te koppelen met
Sony Smart t.v.
Samsung tab S6
Bose Soundbar
Heeft wel allemaal Bluetooth erg jammer

Pluspunten

• Zeer mooi design
  • Passen perfect
  • Levensecht geluid
  • Makkelijk koppelen met telefoon

Minpunten

• Ondanks Bluetooth 5.0 en hoger ...
  • Niet met alles te koppelen

a************@g******** 20-09-2021

Past helaas niet goed.

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik gebruik sinds een jaartje een paar goedkope TWS oordopjes om YouTube te kijken en wat muziek te luisteren via YouTube. Het ontbreken van een draadje blijkt dusdanig goed te bevallen dat ik op zoek ging naar een betere kwaliteit om ook draadloos muziek te kunnen luisteren, want dat was echt geen gehoor.

De prijzen van high-end oordopjes zijn even schrikken, 2-300 euro is nogal wat en het is lastig om verschillende modellen te testen omdat je natuurlijk met de hygiene zit.
Dus ik was er nog niet helemaal uit toen de gelegenheid zich voordeed de LG tone free FP8 te testen.
Hoewel LG niet een merk was wat ik in eerste instantie associeerde met audio producten, blijkt de tone free serie toch wel een hoop positieve reviews te hebben.
Hieronder mijn ervaring na 2 weken testen.

Ik heb getest met;
Mobiel Samsung Galaxy S10, luisteren flac bestanden en gesprekken
Tablet Huawei, YouTube filmpjes en muziek via YouTube.
Laptop, windows, zoom calls.

Op een laptop;
Zonder de app is het eigenlijk niet goed mogelijk alle opties te gebruiken, dus gekoppeld aan een windows laptop kun je alleen door de touchpad lang in te drukken kiezen tussen ambient en ANC. Maar ook alleen tussen die 2 standen, je kunt alleen tussen die 2 schakelen en ANC/Ambient niet meer uitschakelen via de oortjes zelf.
Tijdens een paar dagen training via zoom de oortjes de hele dag gebruikt. Eerst eens zonder ze tussendoor in het doosje op te laden, maar dan kom je de dag niet door; na een uur of 6 kreeg ik een low battery melding. Voordeel is wel dat je dan één van de oortjes in het doosje kunt opladen en verder gaan met 1 oortje. Na een kwartiertje wissel je ze om en kan de ander bijladen, werkt zonder dat de verbinding wegvalt.
Stop je ze tijdens koffiepauze en de lunch in het doosje dan kom je de dag makkelijk door.

De pasvorm is voor mij helaas niet ideaal, waardoor ANC niet goed werkt,
Geen van de 3 maten meegeleverde 'eargels' past, het lijkt erop dat het steeltje van de oordopjes net een milimeter of 2 te kort is om goed in mijn gehoorgang te passen. Alle 3 de maten hebben nog ruimte, waardoor ik de omgeving nog steeds hoor.
Dit leidt ook tot een hoop (rij)wind geruis op de fiets, waardoor ik ze niet kan dragen tijdens het fietsen.
Het effect van ANC hoor ik wel enigszins met bromtonen zoals een ventilator, maar voor stemgeluid doet het helemaal niets.

De geluidskwaliteit is prima, maar ik vond het verschil met mijn goedkope dopjes niet zo groot, had daar meer van verwacht zeker gezien het 150€ prijsverschil.
Ik heb nog geen andere merken getest, dus misschien is dit wel normaal.

Pluspunten

• batterijduur
  • zelf ontsmettend
  • bluetooth bereik

Minpunten

• pasvorm
  • geen multi-device

patrick66053 20-09-2021

LG Tone Free DFP8, erg tevreden!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

De afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP8 mogen testen. De oortjes worden geleverd in een compacte doos. In de doos zitten een oplaadbare case, de bluetooth oortjes, usb oplaadkabel en de handleiding.

Zodra je de oplaadbare opent zit er een mooie blauwe gloed om de oortjes heen. Waarschijnlijk is dit een hint naar de UV Nano technologie die in de oplaadbare case zit. Deze technologie zorgt ervoor dat als je je oortjes in de oplaadbare case stopt 99% van de bacteriën gedood worden. De oortjes hebben een mooi ergonomisch design. Hierdoor passen ze mooi in je oor (normaal heb ik hier nog wel eens last van met andere oortjes).

De Bluetooth oortjes maken gemakkelijke verbinding met laptop, tablet en telefoon. Hier heb je eigenlijk niet eens de handleiding voor nodig.

Door de Active Noise Cancellation heb je vrijwel geen last van omgevingsgeluiden. Mocht je het fijn vinden om andere personen te horen in de zelfde ruimte dan kun je 3 seconde op je oortje drukken. Hiermee worden de omgevingsgeluiden geactiveerd. De bediening op de oortjes is ook erg handig als je de verschillende functies eenmaal door hebt.

Door de Meridian Equalizer-instellingen komt er een fantastisch geluid uit de oortjes. Ik vind de balans tussen de hoge en lage tonen erg goed en klinkt alles heel natuurlijk. Ook als je iemand belt is deze goed te verstaan en degene jou ook.

Ik heb de oortjes ook verbonden met de LG Tone Free app. Hiermee kun je wat instellingen aanpassen, update uitvoeren en de handleiding voor de bediening benaderen.

Over de batterij duur ben ik ook erg tevreden. De oortjes gaan zo'n 10 uur mee. Doordat je de oplaadbare case een ingebouwde accu heeft laden de oortjes weer op als je ze daarin bewaart.

Pluspunten

• Mooie geluidsweergave
  • Oplaadbare case
  • UV Nano technologie

Maarten 20-09-2021

Wow wat een fijne geluidbeleving en nog veel meer.

De LG Tone Free FP8

Algemeen:
- Ze zitten erg fijn.
- In de verpakking zitten extra 'dopjes' zodat je de pasvorm kunt aanpassen aan de grote van je oor.
- Blijven netjes zitten tijdens het sporten.
- Door het kleine ontwerp steken er niet van die stengels uit je oor (tsja het oog wilt ook wat).
- Simpel maar strak design.
Kan goed tegen een stootje.
- De accu van de oortjes gaat lekker lang mee. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze leeg waren en toch tijdens meer dan 2 uur sporten lekker een muziekje opgehad.
- Doordat de bewaarbox is voorzien van een accu zijn de oortjes snel weer opgeladen, wanneer er geen stopcontact in de buurt is.
- Als ze aangesloten worden op het lichtnet zijn de box en oortjes snel weer opgeladen.
- Eenvoudig te koppelen aan je telefoon of laptop. Eenmalig 'registratie' van een nieuwe device. Daarna koppelen de oortjes automatisch in een split second bij gebruik.
- Handige app om snel de instellingen aan te passen, batterij niveau te checken en de handleiding te zien.
- Door op de oortjes te klikken kan je bijvoorbeeld: pauzeren, volume aanpassen en gesprekken aannemen of beëindigen.
- De dopjes zijn zelfreinigend d.m.v. UV-Nano.

Geluid:
- Perfect !!!
- Diverse pre-sets in de equalizer. Waaronder Bass Boost, 3D Soundstage en Immersive.
- Mogelijkheid om de equalizer, naar wens, aan te passen en op te slaan.
- Active Noise Cancellation, zonder omgevingsgeluid muziek luisteren. Deze optie werkt erg goed en zorgt ervoor dat je helemaal afgesloten wordt van omgevingsgeluid (via de app is deze verder naar wens in te stellen).
- Omgevingsgeluid 'doorlaten' is erg fijn voor tijdens het sporten. Wel zo netjes als iemand iets vraagt tijdens het sporten om te reageren. Ook deze optie is via de app instelbaar in verschillende niveaus.
- Ik had al gehoord van Meridian. Maar dit is toch wel iets hoor. Ik denk dat de samenwerking tussen LG en Meridian erg goed gelukt is. Erg groot bereik en zorgt voor een grootse geluidservaring.

Handfree gesprekken voeren.
- De microfoons zorgen voor een erg goede verstaanbaarheid.
- Geen irritante echo of zoiets.

Door al deze bevindingen en specificaties gebruik ik de LG TONE Free FP8 zeer graag en raad deze dus echt aan iedereen aan.

Pluspunten

• Geluid
  • Opties
  • Handsfree mogelijkheden

EddyVos 20-09-2021

Top noise cancelling in ear set voor deze prijsklasse

Geschreven voor: LG TONE-FP8

De afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP8 mogen testen. En wat een genot is dat als je gewend bent om dagelijks een noise canceling headset te dragen. Deze lichtgewicht in ears merk je niet echt als je ze in hebt. Draagcomfort is zeer goed te noemen.

Het geluid, door LG het Meridian Sound Techology system genoemd, is verbluffend goed te noemen voor een in ear hoofdtelefoon. De kwaliteit is, wat je er van zou verwachten, zeer goed. De bass, mid en high tones zijn goed te horen en in te stellen voor de muziekkeuze die je afspeelt. Door de noise cancelling hoor je de rest van je omgeving zo goed als niet wat nog prettiger is om te luisteren. Maar de Ambient Sound Technology maakt het ook mogelijk om je omgeving nog te horen terwijl je muziek luistert. Ideaal als je buiten een rondje loopt en ook het verkeer nog wilt horen.

Tijdens online meetings is deze set ook op diverse laptops gebruikt. Door de duale microfoons ben je goed hoorbaar voor iedereen. Alleen hoor je zelf het geluid van MS Teams en Zoom sessies niet goed.
Het connecten met een Windows 10 laptop gaat vaak mis ondanks dat het een keer gepaird is. Je krijgt of geen verbinding of je krijgt alleen op 1 in ear (links of rechts) verbinding. Door het te verwijderen uit je bluetooth lijst en opnieuw te pairen lukt het wel weer om beide gesynchorniseerd te krijgen.
Daarnaast heb je slecht geluid met de in ears als je een videocall doet zoals op MS-Teams of Zoom. Het connecten met een telefoon gaat probleemloos nadat het eenmaal gepaird is geweest.

Door middel van de in ear 1, 2 of 3 keer aan te raken kan je de volume regelen, een telefoontje beantwoorden of de muziek op pauze zetten. Handige is dat je de functie achter het aanraken zelf kan aanpassen in de LG TONE app.

Er is een fluistermodus beschikbaar die te activeren is in de app. Je kan dan zachtjes fluisteren in de rechter in ear. Deze werkt prima tijdens het testen maar in de praktijk zou ik niet weten wanneer je dit zou moeten gebruiken.

De batterijduur gaat best lang mee. Na een hele werkdag gebruik te hebben gemaakt van de in ears (muziek luisteren en vergaderen) zit ik op nog geen 50%. Ik leg ze daarna weer netjes in de bijgeleverde case waarin ze opladen. Deze case is mooi klein zodat meenemen zeer gemakkelijk is.

Naast het opladen zorgt de case er ook voor dat door middel van UV Nano technologie aanwezige bacteriën verwijderd zullen worden. Opladen gaat ook op 2 manieren namelijk door een USB-C kabel of draadloos. Bij draadloos merk ik wel dat de case zeer warm kan worden. En na 5 minuten opladen kan je zekers weer de in ears voor een ruim uur gebruiken. Laden gaat dus zeer snel.

Eindconclusie is dat deze set zeer aan te bevelen is in zijn prijsklasse. In gebruikersgemak, geluid en draagcomfort zal hij zekers niet teleur stellen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Snel opladen
  • Geluidskwaliteit
  • Active noise cancelling

Minpunten

• Geen app beschikbaar voor Windows 10

Kristof VDG 20-09-2021

superieure klankkwaliteit in compacte vorm

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Na lang sceptisch te zijn over het gebruik van ear buds toch maar de kans gegrepen om dit exemplaar van LG als eerste toestel te gebruiken en ik moet zeggen, ik ben zeer aangenaam verrast. De meridian speaker zorgt voor een diepe, heldere klank die ik nog niet teveel ben tegengekomen in hoofdtelefoons. Je kan uiteraard de settings via de app naar je eigen voorkeuren aanpassen, maar zelfs de standaard presets klinken zeer goed. Een van de belangrijkere puntjes die mijn interesse wekte is de active noise cancellation. Ik heb deze functie getest op openbaar vervoer en op de zitmaaier en de technologie erachter werkt verbazingwekkend goed. Het geluid komt veel minder en vooral veel minder storend binnen, waardoor de focus volledig op de muziekbeleving valt. Ik wist niet dat ik het miste, tot ik het eens gebruikte 😊

Qua fitting sluiten deze goed aan in het oor en blijven ze ook stevig zitten. Zowel op de loopband als op bovenstaande zitmaaier heb ik geen enkele keer het gevoel gehad ze te verliezen (waar ik in begin toch wel schrik voor had). Deze blijven mooi op hun plaats hun ding doen.
Het opladen gaat snel en vlot met het bijgeleverde oplaad- en reinigingsdoosje. Met een volledige opgeladen batterij ben je al makkelijk 6 tot 8 uur constant gebruik verder.
Aangezien het draadloze in-ears zijn gaat verbinden uiteraard via bluetooth. Dit gaat snel en vlot en dankzij de bijgeleverde app kun je vanalles zelf monitoren of aanpassen. Op het toestel zelf gaat dit met de touch screentjes, die dezelfde functies hebben als in de app.
Ook op de moto werken deze oortjes perfect voor gps navigatie, zelfs als je er maar 1 gebruikt.
Kortom, LG heeft me absoluut overtuigd met dit product, ik ben verkocht 😉

Pluspunten

• meridian technologie
  • perfecte pasvorm
  • laden zeer snel op

Minpunten

• nog niet gevonden

m***************@o********** 19-09-2021

Ideale oortjes met lange batterijduur

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Als tester van Kieskeurig mocht ik een setje enkele weken testen.

De pasvorm is perfect, ze sluiten goed aan en dragen fijn.
Er kan echter maar één apparaat tegelijk verbonden worden.

De bijbehorende app werkt gebruikers vriendelijk en biedt veel mogelijkheden tot persoonlijke instellingen van de oortjes. Noice canceling werkt erg goed waardoor gesprekken ongestoord gevoerd kunnen worden. Echter kan alleen standaard noice canceling via een tikje op het oortje aan/uit gezet worden. Meerder opties zoals noice canceling die wel stemgeluid doorlaat alleen via de app te activeren.

De batterij duur is erg goed en doordat ze snel bijladen wanneer je ze terug stopt in de case heb ik geen moment de angst gehad met lege oortjes te zitten.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Laadsnelheid
  • Handige app

Minpunten

• één bluetooth connectie tegelijk

Niek00 19-09-2021

Fijne oortjes, lange batterijduur!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en ik ben verbaasd door de kwaliteit van de LG Tone Free DFP8 oortjes. De oortjes passen perfect in m’n oor door het zachte design. Ik heb wat kleinere oren maar bijgeleverd zijn verschillende maten dopjes, de meest kleine passen perfect. Het connectie maken met mijn telefoon was zo gebeurd, binnen enkele seconden. Wat ook er prettig is, is als je de oortjes wil connecten met een andere telefoon of tablet je deze niet eerst hoeft te ontkoppelen en vervolgens weer te connecten met het nieuwe apparaat. Ik ben ook zeer te spreken over de batterijduur van de oortjes, deze gaan wel 10 uur mee. Ook viel het mij op dat je de oortjes maar kort hoeft op te laden om weer een aantal uur muziek te kunnen luisteren. De functie dat de muziek stopt wanneer je de oordopjes uit doet is erg handig. Waar ik iets minder over te spreken ben is de functie noise canceling, naar mijn mening hoor ik nog steeds erg veel geluiden om mij heen wanneer ik deze functie inschakel. Al met al ben ik zeker tevreden met deze oortjes, ze verbinden gemakkelijk met het desbetreffende apparaat, zien er netjes uit en passen goed in het oor.

Pluspunten

• Verschillende maten dopjes
  • Passen goed in het oor
  • Mooi geluid

Minpunten

• De functie noise canceling

Esther Baar 18-09-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Wij hebben de LG Tone Free DFP8 Zwart een aantal weken mogen testen. .
We zijn verbaasd over de geluidskwaliteit van de oortjes en de Noice Canceling tevreden. Ik heb zelf andere oortjes en kon deze goed met elkaar vergelijken. Er zit wel iets aan verschil in maar die is nihil .

Het is een mooi en compact doosje waar ze inzitten en hij ligt goed in de hand. De oortjes zijn mooi en ergonomisch, de meerdere silicone dopjes die erbij geleverd zijn zorgen dat ze passen voor alle oren. Zelf die van onze 9 jarige dochter.

Hij sluit goed af voor de active noice canceling, maar we merken hierin wel duidelijk verschil bij onze eigen oortjes. Het inschakelen van Active Noice canceling of niet meer gaat heel erg makkelijk. Dit is wel anders bij mijn eigen oortjes. Ik ben zelf nooit zo van de oortjes helemaal in het oor, omdat dit bij mij altijd snel gaat irriteren, maar deze zitten heel erg lekker en ik kan ze voor langere tijd dragen. Dit is waarschijnlijke door de hypo-allergenen dopjes die zijn meegeleverd.

Qua koppelen hadden we met de Samsung geen problemen, alleen als ik ze indeed na dat ze in het doosje weer waren gedaan, kwam de koppeling niet automatisch tot stand. Ik moest de App hiervoor openen op mijn telefoon.
Maar met de Iphone ging het niet zo heel erg makkelijk. Hij koppelt 2 apparaten het doosje en de oortjes los van elkaar.
De app is makkelijk te downloaden en geeft je vele mogelijkheden om de oortjes in te stellen. Zo kan je verschillende modules voor je muziek instellen, naturel of met meer Bass, de Bass in de oortjes is goed en fijn in gebruik.

Ik heb hem ook gekoppeld met onze LG T.V en dit gaf een mooi geluid en ruim bereik. Met mijn eigen oortjes als die gekoppeld waren met de T.V kon ik niet naar de keuken lopen, dit is toch zeker zo een 200
m. met vele muren en met de LG had ik tot bij het keuken raam nog goed bereik zonder haperingen. Dit is zeker een heel erg groot pluspunt. Ook als er deuren dicht waren was het bereik goed.

De UV-nano technologie is een leuke bijkomende technologie. Dit werkt alleen als de oortjes in het doosje zitten en die wordt opgeladen.

We zijn zeker tevreden over het de LG Tone Free DFP8 oorjtes en zouden ze zeker wel aanraden aan andere. Het is een mooi design en goed geluid, met vele mogelijkheden.

Pluspunten

• Zitten fijn in het oor
  • Goed geluid
  • Goed bereik 200 m
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• Koppelen gaat niet automatisch na installatie
  • Noice Canceling is redelijk

Mariette 16-09-2021

Deze oordopjes is zeker een aanrader

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Een aantal weken heb ik de oordopjes LG TONE Free FN7 mogen testen. Ik ben zeer onder de indruk van het geluid. Het is helder, ruimtelijk en levensecht. Echt geweldig! Daarnaast kan ik via de TONE Free-app het geluid instellen/ specificeren, zoals Bass Boost en 3D Sound Stage.
De oortjes hebben een perfecte pasvorm en zijn geschikt voor allerlei activiteiten. Er zitten 3 maten gel-dopjes bij zodat er voor ieder een past. Ze vallen er echt niet uit tijdens het fietsen of hardlopen. Verder zitten de oordopjes in een in een klein rond doosje wat heel gemakkelijk mee te nemen is. De verpakking is zeer compact en wanneer je de oordopjes terug doet in het doosje worden de bacteriën gedood door de UV-nano. Hierdoor blijven ze altijd schoon.
Daarnaast is de aansluiting zeer gemakkelijk. Zodra je het doosje opent geeft het eerder gekoppelde apparaat al aan dat hij ze wil koppelen, dit werkt ideaal. Als ik de oordopjes wil koppelen met een ander apparaat dan hoef ik ze niet eerst los te koppelen, maar kan ik ze zo verbinden met het nieuwe apparaat. Wanneer ik de oordopjes uit doe stopt de muziek automatisch en zodra ik de oordopjes weer indoet speelt hij weer verder af.
Tot slot ben ik zeer tevreden over de kwaliteit en de verschillende functies. Tijdens het telefoneren kan je het omgevingsgeluid minderen zodat je luid en duidelijk wordt gehoord. Wil je tussen door de muziek even stop zetten, dan druk je op de chat mode, de muziek stopt en dan hoef je de oordopjes er niet uit te doen.
Je kunt zo'n 10 uur muziek luisteren bij een volle batterij en dan nog eens 14 uur met de oplaadhouder. Hij laad super snel op. Bij 5 minuten laden kan je alweer 1 uur muziek luisteren.

Pluspunten

• Super geluid
  • Ze zitten lekker
  • Makkelijk te installeren
  • Lange batterij duur
  • oordopjes zijn makkelijk terug te vinden

joswelters1973@gmail.com 15-09-2021

Dit product is gewoon geweldig

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik moet zeggen ik kon geen oortjes verdragen omdat ik wat kleinere oren heb. maar met deze heb ik helemaal geen
problemen er zitten meerdere dopjes en ver schillende maten bij geleverd. Ook de design is best wel cool.
Ook de accu gaat lang mee en is snel opgeladen, vooral het geluid is zeer goed en helder.
de bastonen komen ook tot zijn recht.
En makkelijk te gebruiken via de app en de gebruikers handleiding.
Ook de omgeving geluiden dempt hij goed. Dit product is een aanrader.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • design is mooi
  • geluid en bastonen zijn zeer goed
  • accu gaat lang mee en is snel opgeladen
  • verschillende dopjes voor in je oren

Minpunten

• niet te gebruiken op een scooter te winderig

M. Lahoye 12-09-2021

Hele fijne oordopjes met heel goed geluid!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ze zien er niet alleen goed uit, ze doen het ook nog goed! Wat een bas zit er in deze dopjes. Zo’n vol geluid uit zo’n klein apparaatje.

Nu gebruikte ik alleen de bekende oordopjes die je bij een telefoon erbij krijgt. Maar dit verandert dat toch wel! Goed geluid, fijne pasvorm, heel fijn hoesje die ook nog eens de oordopjes oplaad. Dit is zeker een blijvertje!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Alle instellingen kan je zelf aanpassen
  • Hoesje laadt de oordopjes nog eens op
  • Fijne pasvorm
  • Uv zorgt dat de dopjes goed schoon blijven

Minpunten

• Je moet een app downloaden

Zwiers 08-09-2021

Prima klinkende oordopjes, wel even passen!

LG Tone Free DFP8

Unboxing
De oordopjes zitten in een stevig rechthoekig kartonnen doosje verpakt. Hierin zit een beknopte handleiding, een korte USB-C kabel en een zakje met verschillende setjes siliconen passtukjes voor op de oordopjes. En natuurlijk de oordopjes zelf in een fraai compact doosje.

Installeren
Dit gaat eenvoudig zoals je van een Bluetooth product mag verwachten. Zorg dat de Bluetooth op je telefoon aanstaat als je het doosje met de oordopjes opent, de telefoon vraagt dan automatisch of je wilt verbinden. Mocht dit niet automatisch gaan kun je ze eenvoudig op de normale wijze koppelen via het Bluetooth menu van je telefoon. Laat de dopjes nog even in het doosje zitten terwijl je de bijbehorende app installeert. Deze zal namelijk direct een update willen uitvoeren van je oordopjes, dit duurt slechts een paar minuten, maar hiervoor moeten de oordopjes in het doosje blijven zitten.

Pasvorm
Ik was blij verrast met de pasvorm. De laatste oordopjes met snoer die ik gebruikt heb waren het klassieke type en die hangen bij mij altijd een beetje los in mijn oren. Dat is niet het geval bij deze LG oordopjes. Deze moet je met de juiste draai in je oorschelp plaatsen en dan zitten ze stevig zonder drukkend gevoel. Niks op aan te merken. Mocht je een wat grotere gehooringang hebben dan kun je een ander setje van de meegeleverde siliconen passtukjes op de oordopjes schuiven voor een betere pasvorm, hierover later meer, belangrijk!

Functies
In de app kun je van alles instellen, teveel om hier allemaal op te noemen. De noise-cancelling kan in- en uitgeschakeld worden of op omgevingsgeluid gezet worden om bijvoorbeeld tijdens het fietsen juist wel het verkeer om je heen te horen terwijl je naar de muziek luistert. Ook kun je hier verschillende toonsoorten instellen of 2 persoonlijke geluidsvoorkeuren instellen mbv een equalizer. Het bedienen van de koptelefoon dmv aanraken wordt hier ook uitgelegd. Het volume kan bijvoorbeeld geregeld worden door op het linker (zachter) of rechter (harder) oordopje te tikken. Dit kan in de app naar eigen voorkeur aangepast worden. Daarnaast zijn er nog verschillende andere instellingen die in de app gedaan kunnen worden voor automatisch afspelen, meldingsinstellingen per app op de telefoon etc. Voor treinreizigers is de fluisterfunctie misschien interessant. Als deze is ingeschakeld kan het rechteroordopje in de hand vlak voor de mond gehouden worden en kan fluisterend een telefoongesprek gehouden worden terwijl men aan de andere kant van de lijn wel een normale geluidskwaliteit zou moeten ervaren.

Geluid
Ja, daar koop je ze natuurlijk uiteindelijk voor. Het geluid maar ook juist het gebrek daar aan. De eerder genoemde pasvorm van het siliconen dopje in de gehooringang is hiervoor uiterst belangrijk helaas en zal per persoon verschillen. Met de standaard siliconen passtukjes kreeg ik geen bevredigend geluid uit de oordopjes met de voorkeuze instellingen in de app. De Bass Boost voegde naar mijn idee helemaal geen bas toe en ook bij de andere opties klinkt het geluid schel en zonder diepte met bijna geen lage tonen. 3D Sound Stage klinkt dan nog het best maar hier zit een aardige rondgalm in om het een beetje 3D te maken. Het gebruik van de grootste set siliconen vormstukjes op de oordopjes bracht echter een behoorlijke verbetering in de geluidskwaliteit. Nu gaven de equalizer presets veel meer lage tonen en een warmer geluid en is met eigen aangepaste instellingen het geluidspectrum naar eigen wens te optimaliseren en ben ik behoorlijk tevreden met de geleverde prestatie.
De noise cancelling werkt helaas bij mijn oorvorm niet. Geen enkel passtukje kon hier verbetering in brengen. Met mijn normale noise cancelling hoofdtelefoon ben ik gewend dat zodra ik deze opzet er echt een deken van stilte over me heen valt. Bij deze oordopjes mis ik deze ervaring volledig. Ik kan zelfs zeggen dat ik het idee heb dat er niks verandert. Ik hoor nog steeds hetzelfde verkeersgeluid om me heen en de monotone brom van de koelkast blijft aanwezig terwijl dit juist een geluid is wat eenvoudig weggefilterd moet kunnen worden. Als ik de Noise cancelling tijdens het muziek luisteren uitschakel verdwijnt alle bas en blijft er een heel vlak geluid over. Bij mijn vriendin is het echter een geheel ander verhaal. Zij ervaart wel degelijk noise cancelling met deze oordopjes en als deze tijdens het muziek luisteren uitgeschakeld wordt hoort zij in de muziek geen verschil. Zij geeft aan dat bijvoorbeeld de ruis in de auto tijdens het rijden grotendeels verdwijnt als ze de oordopjes in doet. De geluidskwaliteit zal voor iedereen met de juiste siliconen stukjes zeker goed zijn, de noise-cancelling zal echter helaas niet bij iedereen even goed werken. De juiste pasvorm is dus zeer belangrijk voor de kwaliteitsbeleving van de oordopjes.

Conclusie
Prima klinkende oordopjes die goed in je oren blijven zitten tijdens bewegen. Voldoende extra mogelijkheden en instellingen door de bijbehorende app. Ook het handsfree bellen gaat uitstekend en de geluidskwaliteit tijdens het gesprek is voor beide partijen goed. Jammer dat de noise cancelling niet bij elke gebruiker zal doen wat je er van zou mogen verwachten, zeker niet in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Aangename pasvorm
  • Blijft stevig zitten
  • Extra passtukjes bijgevoegd
  • prima accuduur
  • goed geluid

Minpunten

• Noise cancelling afhankelijk van oorvorm
  • Geluidskwaliteit pas goed bij juiste oorstukjes